Czy wiesz wszystko o The Outer Worlds PC

The Outer Worlds to najnowocześniejsza gra od studia Obsidian Entertainment. Twórcy wyraźnie korzystali ze znanej serii Fallout. Sami wcześniej zresztą zrobili Fallout New Vegas, który do obecnie jest rzesze wiernych fanów i otrzymałeś lepsze recenzje i opinie niż Fallout 4.

Oczywiście o sukcesie The Outer Worlds nie decyduje tylko studio, tylko taż jakość gry. I ostatnia stanowi tak na największym stopniu. Trochę więcej pomógł Fallout 76, kiedy to fani głodni kolejnej dobrej przygód ze świata Fallout dostali absolutny ściek z firmy Bethesda, która zresztą nawet parę miesięcy po wyjątkowo nieudanej premierze wylewa pomyje na osoby fanów (abonament, banowanie graczy za zgłaszanie błędów). Stąd też The Outer Worlds zyskał coś jak kredyt zaufania – fani przyjmują wszystko, byle właśnie było wspanialsze od Fallout 76 i wydawałoby też jedne emocje co stary, dobry Fallout. W moim przekonaniu, ten kredyt nie był pozytywny.

 

 

Twórcy gry The Outer Worlds zmienili totalnie biegun, bo zamiast pięknej, zielonej postapokalipsy zabrali nas dobrze w kosmos, do organizmu Arkadia, gdzie ludzkość założyła kolonie. Za obsługę bieżącą kolonii odpowiadają korporacje, które wspólnie podejmują decyzję w ramach olbrzymiego Holdingu Arkadia, zwanego też potocznie Radą. Rada jest ludzi w kasie a za pomocą maszyny biurokratycznej oraz armii urzędników trzyma ludziach w ryzach. Jednocześnie indoktrynują swoich ludzi którzy od początku bycia do śmierci są ludźmi a nawet własnością firmy.

Wszystko jest do ostatniego poziomu, że gdy drugi statek kolonizacyjny o określi Nadzieja psuje się po możliwości i trzyma odnaleziony po dziesiątkach lat, Rada zamiata wszystko pod dywan. Poszukiwany recydywista Phineas Welles włamuje się na statek i wybudza drinka z kolonistów. Trafia na nas. Zawsze to właśnie początek, bo Phineas poprosi nas (a tak po prostu wyśle w kapsule na bliską planetę) by ułatwić mu obudzić pozostałych kolonistów. Będą do ostatniego konieczne nowe dziedzin i ogólnie całość bardzo nie spodoba się radzie.

The Outer Worlds to soczysta gra fabularna z typowo Falloutowym poczuciem humoru. Zdecydowana większość dialogu powodowała mój uśmiech na ustach lub chichranie szaleńca pod nosem. Dość szybko, w zapyziałej i kończącej mieścinie dotrzemy do fabryki konserw Kosmoluba. Tam znajdziemy cmentarz, gdzie jednak aby zostać pogrzebanym należy zapłacić odpowiednią opłatę. Co dobre, jeżeli osoba umrze to najbliższa z ról (w sensie będąca najbliżej biednego trupa) musi opłacić pogrzeb takiej osoby, gdyż istnieje to niepowtarzalna z podstawowych usług firmie. Co dobre, mieszkańcy miasta wcale nie patrzą w obecnym nic złego. Wręcz przeciwnie – kiedy wpadam na osobę która przeszła we wcześniej wspomnianej sprawy i ona radzi że pan był „Perfekcyjnym oraz niezwykle odpowiednim aktywem dla korporacji” a kiedy mówię, że gość to nie aktywo wtedy ona na toż „jako pozwalasz go obrażać po śmierci! Był dobrym aktywem”.

Cała gra posiada taki wydźwięk, spotykamy ludzi którzy z dziecka mieli pranie mózgu robione przez firmy, spotykamy także porzuconych ludzi, maruderów którzy wybrali życie buntownika czy same spółki jakie stały wydalone z konferencje również muszą sobie jakoś radzić. My, jako niechciana zmienna będziemy mogli wywrzeć na nich wpływ. Niestety jednak, poczucie stanu nie zwykle było na terytorium. Czasami układa się poważnie, w spokoju całe tło fabularne jest odpowiednio poważne – korporacje wykorzystujące wszystkich i prowadzące pranie mózgu – ale posiadamy toż dzisiaj, myślicie jak Electronic Arts tłumaczył się o skrzynkach przed komisją? czy jak Blizzard otwarcie wspiera Chiński reżim natomiast nie widzi nic złego w tym co się tam dzieje? A mimo wtedy zawieramy mało Falloutowy humor, gdzie jednak Fallout był okresami prowadzony z przymrużeniem oka, to tu czujemy że sprawa jest ważna. Również nie chodzi wyłącznie o wyzysk ze perspektywy firm, a więcej i pełny problem który trawi Arkadię a jakiemu stanowimy zaradzić – łącząc się z znajomym wybawicielem bądź te pomagając korporacjom.

 

 

Na szczęście prawie zawsze jednak rzecz nie jest zero – jedynkowa także potrafimy działać decyzje Gry Zręcznościowe patrząc przez pryzmat potencjalnych korzyści lub swoich projektów (albo sumienia). Czy przyjmiemy dodatkową nagrodę za wykonane zadanie albo same zadbamy o sojusz między buntownikami, a porzuconą spółką? Obie sprawy są szare, nie ma przyjaznych i niskich wyborów zaś to stanowi spoko. Wykonywanie zadań na wiele sposobów to dobra zabawa, ponieważ możemy nawet znaleźć identyfikator wroga a wewnątrz jego usługą się przebrać, co umożliwi nam przez określony czas buszować na terenie przeciwnika.

Sama rozgrywka przypomina to co znamy z części Fallout lub nawet Skyrim. Podróżujemy, zwiedzamy planety, walczymy z lokalną fauną lub same maruderami oraz oczywiście spełniamy ćwiczenia. Co dobre, tych znaczeń nie jest wyjątkowo dużo, a pełne są rozbudowane i siarczyście ciekawie. Często organizują oraz nowe problemy i podstawowe założenia questa obracają się w trakcie jego wykonywania. Bardzo mi się to podobało zaś było daleko lepszym sportem niż zakładanie dziesiątek zadań w własnych tego modelu grach. Nawet zadania typu zbierz 10 postaci z kraju lokalnego wilka (chyba tylko samo takie zadanie przez wszystkie grę) stanowiło niezmiernie ciekawie rozpisane z intrygującym epilogiem.

W trakcie gry zdobywamy maksymalnie 30 poziom. Co stan otrzymujemy 10 artykułów do zamieszczenia na indywidualną spośród wielu statystyk oraz co parę poziomów atut który wiele może zastąpić lub rozwinąć nasz system gry. Statystyki są podzielone na klasy i podkategorie: np. w broni dystansowej jest chroń krótka, broń duża i stój ciężka. Do 50 poziomu rozwijamy tylko kategorię nadrzędną, a z 50 teraz te dużo wrażliwe. Bardzo fajny zamysł twórców, dzięki dlaczego stanowiąc strzelcem ze specjalizacją do broni dużej (więc o mnie) mogłem również używać i łatwo to sprawiał, z stoi długiej. Co 20 okresów w określonej podkategorii zdobywamy także pasywne ulepszenie także prawdopodobnie obecne stanowić np. szybsze otwieranie budynków w budowaniu zamków czy większa siła broni naukowej w nauce.

 

 

Statystyki są także nam przydatne w dialogach zaś wówczas nie ale te dokładnie powiązane z rozmowami (perswazja, zastraszanie). Przydaje się także np. inżynieria i nauki ścisłe. Ogólnie rozwój formie stanowi bardzo wymyślny i daje nam się wyspecjalizować, również nie zamykając alternatywnych możliwości. Moja osoba na brzeg gry to mężczyzna czołg w najpełniejszym pancerzu a najcięższą giwerą, również bardzo elokwentny i aplikujący sobie z otwieraniem zamków. Atuty dalej rozwijają nasze strony, pozwalają więcej mieć, szybciej biegać lub te odzyskiwać bycie za zabójstwo.

Dodatkowo, z racji na wybudzenie po długim okresie swój bohater uzyskał niesamowitą zdolność pozwalającą nam zwalniać czas. Dzięki konkretnie rozwiniętym statystykom albo i atutom bardzo będziemy potrafili rozwijać swoja zdolność wydłużając jej leczenie lub umożliwiając nam dodatkowe możliwości. I toż druga ciekawa mechanika, która faktycznie nam się przydaje – spowolnienie momentu na szerszym stopniu trudności jest wyjątkowo przydatne, bo np. dzięki niemu znajdziemy punkty delikatne i statusy które prowadzą przy trafieniu. Na zwykłym a właśnie jest szybko a jak macie wydarzenie w walkach fabularnych, to powinniście sobie dać radę bez poważniejszych problemów. Trochę teraz żałuję, że nie ukończyłem gry na znaczniejszym poziomie trudności.

Denerwowało mnie prowadzenie na karcie, bo kierowanie wskaźnikiem by zajść w znaczący punkt trwało zbyt długo – wskaźnik toczył się zbyt wolno a nie odnalazł w pomieszczeniach opcji by to zaradzić. Broni i pancerzy wypada tak znacznie morze i każdy spośród nich umiemy znacznie ulepszać. Tak naprawdę ilość standardowych broni należy pomnożyć co kilka razy trzy, ponieważ dzięki modyfikacjom otrzymujemy całkiem nowe pukawki. Mój ulubiony miotacz ognia może zostać np. zmieniony w miotacz toksyn czy więcej działo uderzające prądem, niczym jakaś broń z Wolfenstein. A miotacz ma jedynie dwa sloty na ulepszenie, większość broni obejmuje ich moc (luneta, lufa, rodzaj obrażeń itp). To jedyne tyczy pancerzy – zestaw bandyty da nam premie do bliskiej partyzanckiej walki, poszewka zmieni odporność, a dodatkowy plecak poprawi udźwig. Ulepszanie jest jasne z przodzie i większość modów możemy kupić lub znaleźć praktycznie wszędzie.

 

 

Że istniejemy już przy broniach, zatem w trakcie gry znajdziemy parę szczególnych zabawek. Nazywają się one broniami naukowymi i proponują nam możliwość zabawy grą i wrogami w przeciwny możliwość niż proste rozstrzelanie. Pisałem o nich więcej w kontekście The Outer Worlds: Bronie Naukowe warto jednak wspomnieć, że są one ogromne i podają nam duże możliwości – możemy zamrozić wroga, pomniejszyć go przepadaj sprawić że zacznie latać.

The Outer Worlds ma oraz z zespołu towarzyszy. W trakcie gry podejdzie do nas sześć osób z drugimi problemami i stylami. Pisałem o nich moc tutaj – The Outer Worlds: Towarzysze. Towarzysze są interesującymi postaciami, planują swoje rozbudowane i dobre questy fabularne, a i możemy im wykonywać sprzęt oraz wybierać atuty które wzmocnią nas (dużo się opłaca) lub siłę towarzyszy. Że tylko, że na statku nie potrafimy się wtrącać w dyskusje między nimi. Praktycznie za jakimś razem gdy wrócimy na zawodnego, wtedy będzie pewien mały event gdzie towarzysze będą na wszelki temat dyskutować.

Graficznie The Outer Worlds wygląda dobrze. Gra jest daleko interesująca, planety bardzo się z siebie różnią – mamy kolorową, praktycznie ziemską Terra-2 lub zimną asteroidę Scylla. Odwiedzimy cudowne miasto w chmurach Bizancjum albo same już prawie ziemski, z bardziej pokręconą fauną Monarch. Kupuje to, że bardzo szybko przystanąć na chwilę w The Outer Worlds i po prostu podziwiać otoczenie. Super sprawa. Technicznie gra nie wygląda wiele daleko z Fallout 4, że nawet troszkę się zestarzała, a z różnej strony według mnie robi nasze powołanie oraz po prostu świetnie się na nią patrzy.

Gra ma chwila na niewielką sztuczną inteligencję przeciwników. Stanowią oni same stosunkowo łatwi do pokonania, ale znowu, wykonywałeś na właściwym poziomie trudności, czego żałuję i łatwo spróbuję jeszcze raz na etapie trudności supernowa.

Podsumowując, The Outer Worlds jest po prostu dobrą grą z paroma zgrzytami, które na dalszą metę nie będę przeszkadzać. Nie istniał wskazany tutaj kredyt bezpieczeństwa i Fallout 76. The Outer Worlds robi nasze zamierzenie oraz przynosi będącą około 30 godzin satysfakcjonującą rozgrywkę fabularną do jakiej gdy na że jeszcze raz wrócę.